lørdag 25. februar 2012

Verdens beste venner?

Jeg vet hva du tenker. Slutt med det. Ingen vil høre dine klisje sitater om hvor mye vennene dine betyr for deg. Vi hører slike klisjeer hver eneste dag, hva tror du gjør dine så spesielle?

I følge facebook har alle verdens beste venner. De går ikke. Alle kan ikke ha verden beste venn. Det kan bare finnes en verdens beste venn. Hvem denne personen er har jeg ingen anelse om, men jeg skulle gjerne likt å vite det. Det er ikke sånn at det finnes flere "verdens beste stavhopper" bare fordi du liker Danmark bedre enn Russland. Hvis venninnen din virkelig var verdens beste så hadde dere ikke mistet kontakt om en måneds tid. Noe det er fullt mulig at dere gjør. 

Alle har de også verdens beste kjæreste. Bullshit. Ok, så han ga deg en sjokolade på valentinsdagen. Det betyr ikke at han er verdens beste. Millioner av mennesker ga bort og mottok sjokolade på valentinsdagen. Ganske sikker på at det finnes en jente der ute som fikk en bil i valentinsgave. Hvor står du da? Helt på bånn, med resten av gjengen som fikk sjokolade. 

Også det å lese "du finner ingen finere enn..." "Du finner ingen kjekkere enn..." er som om noen har tråkket på nervene mine med fotballsko. Jeg er ganske sikker på at 99.9999% av verdens befolkning vil mene at Jessica Alba er penere og at Brad Pitt er kjekkere en det kvisetrynet som du kaller kjæreste. Han er ikke verdens beste så snart han er utro mot deg, så fort dere krangler. Dere kommer til å ha slått opp innen 2 år. Så værsåsnill, legg fra deg gifteringen. 

Slike ting irriterer meg. Høres jeg ut som en gretten gammel dame? Ja. Unnskyld. Jeg gleder meg til jeg blir gammel og kan si slike ting uten at gjevnaldrede ser rart på meg. 

Disclaimer: JEG HAR VENNER.

3 kommentarer:

  1. KONY 2012
    Om du ser videoen vil du forstå hvorfor jeg skriver denne kommentaren, og om du tar i et tak, vil du gjøre det samme.

    I 35 år nå, uten at ca. 99% av hele verdensbefolkningen har visst om det, har en mann kaldt Joseph Kony tatt jenter og gutter, barn. I bruk til sexslaver og soldater. Og her snakker vi om 30 000 barn. Dette er sinnsykt, og helt forferdeligt.

    SE DENNE VIDEOEN, værsåsnill, ta deg en liten halvtime, for det er verdt det.
    http://vimeo.com/37119711
    http://www.youtube.com/watch?v=Y4MnpzG5Sqc&list=HL1331100223&feature=mh_lolz
    Og del med alle du kjenner, alle!

    SvarSlett
  2. KÅNI 2012 ALLE SAMEN!!!11

    SvarSlett